Smalt ideal!!!

En sak jag inte förstår, hur kan folk vilja bli en size zero som det kallas...Hur kan det ha gått så långt????...

 Asså det ser ju inte ens ut som en människa....

Dem hade ett reportage om det i veckorevyn och jag blir så förbannad...Vem är det som ligger bakom allting...asså från nånstans måste det ju ha kommit ifrån början.
Är det medierna?? självklart,men inte bara.......
Och veckorevyn chefredaktör säger " Om vi tar egna bilder så kan vi välja hur modellerna skall se ut"
Dem vill ju vara bra förebilder till sina läsare..."men när vi letar hos internationella bildbyråer så är modellerna nästan uteslutande väldigt smala"
Så bilderna som dem tar från internationella bildbyråer som ex från catwalk så retuscherar dem modellerna,fast inte mindre utan till större..."Det är många som inte vet att vi får ofta retuschera tjejerna på bilderna,alltså göra dem större och ge dem mer "hull" så att exempel inte revbenen sticker ut"

Men då undrar jag...Hur ser dem ut i verkligheten då??? om dem gör dem större..ha det e ju helt sjukt...
Det är synd att det blivit så....
Men sen när man kollar på statistik så vill över 90% av männen ha en tjej med former...*väl tur det*, så inte alla gått och blivit knäppa..haha

Det värsta va när Jessica Simpson blev mobbad för att va fet...


Här skulle hon va fet enligt alla och blivit tvärmobbad...så ska det inte behöva vara....I think she looks good men byxorna kan man disskutera hahahaha och skärpet


Kommentarer
Postat av: Andreas"Kryckan"Hansson

DOM BYXORNA ÄR BIG NO-NO I MIN VÄRLD...



Jag känner inte henne utan några av hennes vänner, hon var dock på min fest i Lördags :)

2009-07-15 @ 12:23:17
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Jill

Haha i din värld förstår jag men hade vart snyggare på dig hahaha...neee dem e verkligen UGLY...Tantiga...

2009-07-15 @ 14:53:10
URL: http://jillo.blogg.se/
Postat av: tess

hej

ja tycker att size zero är hemskt o tragiskt. men dock kan jessica gå ner några kg hahahaha. kul att du bloggar så mkt. pöss

2009-07-15 @ 21:08:03
Postat av: anna

håller med therese, kul att du bloggar så mkt! Men jag vet inte vad e värst på Jess ( hahaha som att jag känner henne) brallorna eller skärpet.....

2009-07-15 @ 21:42:31
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Jill

Tack,roligt att ni läser den haha...Skärpet ugly?? neee jag vill ha det hahahahahahahahahahaahahahaha...

Dem kläderna gör bara så hon ser större ut...pösssss

2009-07-16 @ 08:26:09
URL: http://jillo.blogg.se/

Säg nått!!!:

Namn:
Låt mig inte glömma dig!!?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0